AIKA OPETELLA LOMAILEMAAN


Uuteen duuniin on päästy jo aika kivasti perille ja fiilis duunikavereista ja itse työstä on hyvä. Mistään unelma-ammatista ei kyse ole, mutta viihdyn kyllä ihan hyvin. Eteen on kuitenkin tullut yksi ongelma. Työpäiviä on hieman vähemmän kuin mitä oletin ja näin ollen vapaa-aikaa on aika paljon enemmän kuin mihin olen tottunut. Jonkun korvaan tämä voi kuulostaa hullulta, mutta mun täytyy nyt opetella lomailemaan.



Esimerkiksi juhannuksena mulla ei ole töitä. Muistaakseni sen jälkeen kun aloitin kesätyöt, olen ollut juhannuksen aina töissä. Aluksi harmitti, että nyt menee hyvät rahapäivät ohi suun, mutta hetken asiaa sulateltuani ei se ole maailman loppu. Viimeiset vuodet ovat menneet pääsykoestressissä ja työkiireissä. Nyt mulla on pitkästä aikaa päiviä jolloin on tylsää, eikä edes takaraivossa kolkuta lukeminen tai jotkin muut velvollisuudet. 


Mekko - Gina Tricot // Takki - Gina Tricot // Kengät - Adidas // Kello - Daniel Wellington


Mulle lomailun opettelu ei kuitenkaan ole ollut ihan helppo juttu. Olen luonteeltani aikamoinen suorittaja ja tunnen oloni laiskaksi, jos en tee töitä tai jotain muuta hyödyllistä. Pikkuhiljaa alan kuitenkin myös nauttimaan tästä vapaa-ajasta mitä nyt olen yllättäen saanutkin. Syksyllä jos opiskelut alkavat voi tehdä ihan hyvää, että on saanut hieman hengähtää kesän aikana. Töitä ehtii varmasti tehdä tulevaisuudessa kyllästymiseen asti. Ja koen että olen pienet lomailut kyllä ansainnutkin! Muistakaa tekin nauttia lomailusta välillä! 

Tunnistatko itsessäsi samanlaisia luonteenpiirteitä? Osaatko sä nauttia lomailusta täysillä vai onko myös sulla tapana syyllistää itseäsi lomailusta?

6 comments :

  1. Tunnistan todellakin itseni tästä postauksesta! :) lomailu voi olla hankalaa :D tästä Mä oon kyllä opetellut pois, koska on tullu funtsittua että tässähän on aika monta juhannusta ja joulua vielä töitä elämän aikana ni mielummin tässä alkaa nyt nauttimaan niistä vapaista :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihana etten ole sinut jonka pitää opetella tämä erikseen!:) Se on juuri niin että töitä ehtii kyllä tekemään ihan tarpeeksi varmasti:))

      Delete
  2. Aivan ihana asu! Oon ite pitkään etsinyt tollasta tavallista harmaata mekkoa, minkä voi yhdistää justiinsa rennosti oikeestaan minkä värisen bomberin kanssa vaan!

    Itsellä ei tänä kesänä oo lomaa ollenkaan, koska en tykkää niitä viettää joten oon elokuun alkuun vaan töissä. :D

    Kalpea

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva kuulla että tykkäät! Tuo mekko on kyllä ollut hyvä ostos. Monikäyttöinen ja erittäin mukava päällä. :)

      Mulla kans ollut sama fiilis aiemmin mutta nyt kun töitä ei olekkaan 5pv viikossa täytyy opetella nauttimaan ns ylimääräisestä vapaa-ajasta

      Delete
  3. Ompas ihana asu!! ♥ Mä aion lomailla ja tehdä töitä sopivassa suhteessa, pakko kouluvuoden jälkeen päästä myös tuulettamaan aivoja :-D

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Emmi!!<3 Mulla myös töitä ja lomailua edessä sopivssa suhteessa :)

      Delete